aldrig nöjd....

Tänk att man aldrig kan få bli riktigt riktigt nöjd.. Fick nyligen reda på min nya lön...jodå visst fick jag mer i lön. Men man hade väl hoppats på lite mera. Man försöker tänka positiva tankar när det gäller den nya lönen - varje år, försöker intala sej att " i år har jag verkligen visat framfötterna o varit sååå bra, flexibel o duktig i mitt jobb". Men. nä. 
Man får det man har rätt till o kanske,kanske litet mer. That´s it. Man har  ingen "morot" att sträva efter, spelar ingen roll,om man jobbar som en gudinna,  går varenda j-a kurs som går att uppbringa, sköter sej o sitt som man ska, certifierat sej.  Nada. Noll. Intet.
Hur lätt är det inte att tappa sugen då emellanåt ? Om man dessutom bara får mer krav på sej, mindre tid o mera jobb, då är det lätt att man inte tycker det är roligt alls. Hur ofta får man ens höra att man gör ett bra jobb ? De gångerna är lätträknade... Men om man skulle råka göra nån miss, ja då jäklar i min lilla låda, då är det snabba ryck. Fast det har ju aldrig hänt mej ;)
Trots allt är man ju glad över att man har ett jobb. Trots att detta jobbet inte var vad jag ville göra, ramlade in i det av en händelse o blev kvar... så...lite nöjd är jag väl iallafall....

Dagens :)  "är du inte nöjd med det lilla
                  får du aldrig det stora..."

Ha det gött !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0