medarbetarsamtal

Igår hade jag samtal med chiefen, medarbetarsamtal. Då pratar vi om hur jobbet fungerar, arbetsuppgifter, samarbete med annan personal, arbetstider m.m. Alltid lika spännande. Det som är positivt, är väl att man har chiefen för sej själv en stund, och kan passa på att ta upp sånt man behöver ventilera, och vara säker på att han  verkligen lyssnar för han kommer ju inte undan......

Chiefen o jag hade missförstått varandra om vart vi skulle ha detta lilla möte. Jag trodde att han skulle komma till min arbetsplats, så medan jag väntade på att han skulle komma, skulle jag packa upp varor som jag beställt. Jag började kånka och bära in kartonger med kem till mitt "lager", när jag skulle böja mej ner och flytta på en låda som stod på golvet. Lådan innehöll några pappershanddukar - och en mus!!!!! Jag stod som förstenad och bara glodde, men jag skrek faktiskt inte alls.
Jag tog min mobil och ringde till vaktis för att få hjälp, men inte kom han springande på stubinen, som jag helst hade velat. Han skrattade mest lite roat, när jag talade om att "jag står och tittar på en mus här".......... Han lovade till sist att fixa några fällor......
Sen ringde chiefen och undrade var jag höll hus. Jag sa åt honom att komma till mej "och ta med en spade för nu ska vi på musjakt..." Han blev också road. Men han kom snällt, och tog ut hela kartongen med musen i, och släppte ut den i det fria.......Några fler möss, såg vi inte till, men jag vet att de sitter och lurar nånstans. Men nu vet jag ju vem jag kan ringa........
Det var en lite ovanlig inledning på ett medarbetarsamtal, lite obehagligt men ganska kul också... Han var min hjälte den dagen. Tack chiefen!

Torsdag imorron, hoppas det blir en musfri dag!

Dagens :-)  "en hjälte är en man som gör det han kan...."

Kommentarer
Postat av: britt

Hej!

Du är en av fyra bloggare som jag har på min lista som kollas i princip daglilgen, så se till att uppdatera... Himla kul att läsa om ditt jobb, verkar ju hända en hel del..

ska man önska nåt vore det ju kul att läsa om vad du gör när du inte jobbar, men du kanske har en privatblogg också?! eller är du som jag som aldrig skulle kunna lämna ut nåt av värde om mig själv på nätet? Är du med i face-book också??

Jag är det inte, men jag tror Ann är med.

Ha det bra!

britt



2009-10-05 @ 07:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0