måndagsrush

Idag var det en hektisk måndag på "min" idrottshall. Nu har ju säsongen kommit igång på allvar för handbollsklubbens del, och det kan man väl lugnt påstå, att det märktes.......
Eftersom ingen annan liten "städfe'" är där på helgerna, så har jag ju så att säga "häcken full" på måndagarna, eller om ni föredrar ett annat uttryck, "säcken full", för det hade jag idag, flera gånger om.
Även om det sades att en duktig föräldragrupp skulle vara tillsatt, för att sköta en del sysslor, fanns det gott om jobb för mej idag också. Jag hade kunnat jobba där tills ikväll utan att bli klar, och framför allt för att bli nöjd med resultatet. För det är väl något som man sällan eller aldrig blir.

Handbollsklubben hade denna helg sparkat igång utomhusgrillen, och haft försäljning av korv utanför entre'n. Kvar i dag stod ju grillen, till många skolelevers glädje. Man hade ju dessutom som en säkerhet haft en brandsläckare med sej under grillningen.
Den stod inte kvar, men det fanns spår av den - på glasdörrarna och fönster. Man hade troligtvis glömt kvar brandsläckaren efter avslutad grillning, och nått ljushuvud hade då fått en snilleblixt, och sprutat ut innehållet på fönster och dörrar. Jag upptäckte detta vid kl 07 ca. Klockan 12, var det borttaget av en saneringsfirma, som fick tillkallas. Det tog ju ett tag innan vi rett ut hanteringen av detta, vaktmästaren, rektorn och jag. Men vi kom fram till att det skulle polisanmälas, eftersom det klassas som skadegörelse, och att det är ett frätande ämne i kontakt med väta.
 
Så mycket arbete, för att någon var slarvig och oansvarig. Men det är väl vad mitt arbete går ut på hela tiden, mer eller mindre - att ordna upp efter andra......
Imorgon börjar det om igen - mitt arbete tar aldrig slut - både på gott och ont !

Dagens :-)  "människan behöver sport, för att få lov att larva sig
                   utan att känna sig larvig....."

Ha det gött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0