jobbigt att jobba...

Idag kändes det lite motigt på jobbet. Det började med att min i vanliga fall, "måndagshjälp", var hemma med sjuka barn, så det var bara att spotta i nävarna och börja städa upp efter helgens bravader....
Det var ett ganska tufft jobb idag, för det verkade ha dragit in en tornado i vissa rum (herrarnas förståss....). På en toalett hade man lyckats få ner väggspegeln, så den låg i tusentals (?) småbitar på golv, i handfatet och i toastolen. Då var det lätt att hålla sej för skratt.... Plus en hel massa j-a skit som låg överallt.

Sen fick jag meddelande om att ytterligare en jobbarkompis var frånvarande. När jag senare skulle ringa in vikarie, visade det sig att även den påtänkta vikarien var sjuk.......
Men skam den som ger sej, jag fick "ragga upp" en ny vikarie, så det hela löste sej till slut iallafall. Puh!
Det var rätt skönt kan jag säja, när denna arbetsdag tog slut! En del dagar önskar man att, man aldrig gått ur sängen.

Helgen var också ganska intensiv. i fredags var jag med familj på laserdome!! Ni skulle sett mej rusa omkring därinne med laserpistolen i högsta hugg, kände mej grym!!  Sen intog vi en kalasmiddag på stan, och sen hem o titta på idol. Jag somnade gott där i soffan, men jag hann dock se min idol, Calle. Han är sååååå bra!
Lördag o söndag var städ/tvättdagar, så mycket slöande har det inte varit för min del. Får väl ta igen det nästa helg.

Dagens:-) " Skratta och hela världen skrattar med dig,
                  snarka och du sover ensam...."

Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0