förändring eller inte....

Är för tillfället lite less..... I hallen där jag tillbringar den större delen av min arbetsdag är det i högsta grad behov av förändring, men det verkar jag vara ganska ensam om att tycka. Det sitter väldigt hårt inne, att få igenom något konstruktivt där, det är som vanligt pengar som styr detta.  Eller är det något annat ? Det känns ju ganska hopplös, när man gång på gång framför idéer om hur det kan lösas, men alltid får till svar att det inte går att genomföra p.g.a pengabrist. Min idé bygger på att jag skulle få utöka min tjänst med  ca 1 tim/dag.....det skulle lösa en himla massa problem och irritationsmoment, som t.ex brutna avtal oss emellan.
Istället, väljer man att utöka den andra partens bidrag, som då får råd att anställa personal, för att just dessa särskilda problem  (städning o ordning ) INTE ska uppstå ! Men de uppstår hela tiden..Helt otroligt. Det finns alltså pengar, men de ligger i fel portmonnä.

En annan fundering jag har, är varför man inte blir tillfrågad när det sker olika uppföljningar på en arbetsplats, t.ex gällande allergistädning. Helt plötsligt får man höra från någon annan att det är önskvärt om förändring av både städtid och städmetod.... Hallå ! det är mitt jobb det gäller....
Hur mycket ska vi behöva anpassa oss efter alla dessa önskemål , som personal på arbetsplatserna har, det är  ofta det är väldigt enkelriktat när förändringar ska ske. Jag hävdar att det är samarbete som krävs, framförallt så krävs det väl en dialog mellan oss och personalen. Om man nu har en önskan eller förfrågan, så tycker jag att man kan komma med den till oss direkt, det är ju dock vi som ska utföra arbetet.... Nä, istället får man mer eller mindre bara order "uppifrån"...  Det är ju så man kan smälla av.
Sen är det ju så, tro det eller ej, att vi i regel har fler arbetsplatser att sköta om, och vi måste själva pussla ihop det pusslet..... vi har ju också våra arbetstider som vi vill/måste hålla.
Nä, helst skulle vi smyga in om natten och städa o feja, då ingen ser eller hör oss, då vi inte "stör" verksamheten.
Vi är väl mest bara ivägen och är besvärliga. Eller????

Dagens :-)  "Det är inget fel med förändring,
                   om den går åt rätt håll...."

Ha det gött !

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej Ingelalalalalala... Här lämnar jag ett avtryck så att du kan hitta till mig syblogg. Precis som vi kom överrens om när vi sågt i Yngsjö. Ha en trevlig helg och sluta inte skriva av dig om ditt jobb. Det är behövligt ibland.

2010-01-16 @ 10:14:51
URL: http://krokkofin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0