tänk efter före

Måste väl gnälla av mej lite idag också.
Idag kom det flera bilar med släpvagnar till idrottshallen, fulla med stolar som de skulle in och möblera om med i cafeterian, sa de. Det var väl OK, tyckte jag ända till jag fick se dessa stolar. Det var stolar, modell större i trä ,med tygklädda sitsar och ryggar.
De stolar som redan finns i cafeterian är betydligt lätthanterligare, metallstolar med tunn träsits o rygg. Men ändå är det ingen som riktigt orkar ställa upp stolarna nån gång i veckan, för att underlätta ordentlig städning, vilket jag har påpekat är nödvändigt, att de dessutom är tygklädda, är ju inte ett dugg praktiskt med tanke på allt som kommer att spillas.....
Men hur tänker man nu då? Jag diskuterade en stund och bad dem tänka efter innan det möbleras om, så stolarna stoppades undan i ett annat utrymme tillsvidare.
Men varför ska det vara så svårt att diskutera sånt här i förväg, innan man släpar dit möbler som inte alls passar in? Även om man nu fått dem gratis någonstans ifrån, är det ju nödvändigt att det praktiska arbetet och skötseln ska klaffa.
Så, nu har jag gnällt färdigt.
Fredag igen, hoppas på en skön helg med kanonväder. Ska följa med en kompis på fotboll imorgon, så solen får gärna visa sig då.

Några tänkvärda rader: "Den som tror sig vara för obetydlig för
                                            att kunna påverka
                                            Bör betänka hur det är att försöka somna
                                            när det finns en mygga i rummet...."

Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0