planeringstider

Ja, nu ska här planeras inför stundande storstädningar.... jippie......
Nä, det var ingen som såg fram emot det, av mina jobbarkompisar, när vi idag hade möte. Men nu är det ju bara så att det ska vi göra, det är ju inget nytt och inget att hänga läpp för.
Det är en sak som jag tycker är lite lustig bara. En del av gänget har jobbat i 20-25 år i yrket, och har fortfarande undringar över vad som ingår och inte i vår städning...hmmm. 
Visserligen har det nog skett en del förändringar under deras verksamma år, men ändå..

Fick besked av chiefen att jag ska få en ny städmoped så snart som möjligt. Den gamla ska få åka till mopedhimlen med det snaraste, den har gjort sitt nu efter ca 15 år. Det ska bli kul med en ny moppe med förhoppningsvis lite mer klös i än den gamla, kanske jag behöver hjälm nu...

Tack för idag - slut för idag.

Dagens ord: "Ingenting är så lätt, att det inte kan bli svårt
                         om det görs motvilligt"

Kommentarer
Postat av: Therese (fritidspedagog i Yngsjö)

Hej igen. Vad roligt att du uppskattade min kommentar. (Kände mig träffad :-) Ja planering är verkligen A och O och nya häftiga hjälpmedel är nåt av det roligaste som finns. Speciellt om de underlättar något arbete för en. För min egen del pratar jag om att jag och min sambo köpt in en massa verktyg till vår köksrenovering som hela tiden bara nääääääästan är klar. Men med hjälp av sticksåg, cirkelsåg, superskruvdragare med mera så går allt mycket fortfarande och (nästan) utan sura miner och gnäll. Ha det så bra!

2009-05-26 @ 22:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0