Jag - en städerska

Jag är städerska. Jag städar på en skol-idrottshall 6 timmar om dagen. Varje dag städar jag 14 toaletter, 1 cafeteria, 2 entréer,2 gymnastikhallar+läktare, 1 personalrum,8 duschar och ett pingisrum. Har säkert glömt bort något nu, men i det stora hela ser det ut så. Jag trivs bra med mitt jobb, som jag haft i ca 12 år nu. Innan detta jobbade jag som kontorist, men efter att ha skaffat familj,flyttat runt lite i Sverige och bara varit mamma, så var det inte så lätt att hitta ett nytt kontorsjobb.... så fick jag erbjudande om ett städjobb och på den vägen är det........   Jag börjar jobba kl 07.00 varje morgon, vilket  är en bedrift i sig, eftersom jag definitivt inte är en morgonmänniska. Men nu har jag ju tränat upp mej efter 12 år. Det var tuffare när mina barn var små. Då skulle man väcka dem, fixa frukost, kläder, kolla skolväskor, lämna minstingen på dagis och sen jobba. Då var man lagom mör framåt kvällen vill jag lova, somnade samtidigt som barnen på kvällen med en sagobok över ansiktet. Arbetet i sig är ju inte ett drömjobb, ibland är det lite äckligt rent av (!). Dessutom är det dåligt betalt och ganska tungt . Att folk uppskattar ens arbete får man ju inte heller höra särskilt ofta, men så är det väl överallt med alla jobb. Däremot kan man få höra mycket negativa saker, vilket man kan bli väldigt ledsen över.  Nej, nu måste jag sluta för idag!!  Tack o hej. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0