måndag- avklarad

Jag skrev ett inlägg igår som jag tydligen glömde klicka iväg, så nu försöker jag igen. Jag tänkte igår på hur mycket jag gillar våren. Jag gick en liten runda i min trädgård, och såg att det börjar väckas till liv igen i rabatterna. Nu tillhör jag ju sorgligt nog inte dem som har "gröna fingrar", så jag är ju glad att det kommer nått överhuvudtaget i mina trädgårdsland. Jag skulle gärna ha en sån där gammaldags trädgård, med massor av vackra saker i, men det blir visst inte så. Men jag tycker om att vara ute och gräva och plantera, och drömma om hur jag skulle vilja ha det. Kanske en dag.....
Men våren är härlig. Känns som man gått i en gråzon hela vintern, och de här skånska vintrarna är ju inget vidare heller.
Nu börjar man vakna till liv igen, man får ny ork och lust igen. 
Men det är ju mycket man ska hinna med också. Vårstädning både inne och ute därhemma. Snart börjar också storstädningen på jobbet. Då ska man göra allt det där man inte riktigt hinner med i vanliga fall.... Men det är skönt att kunna ta en paus ibland, gå ut i solskenet och  varva ner. Ta en fika och bara sitta och njuta. Snart är vi där. Pricken över i:et vore ju om man fick bli nykär också...... Det är väl lätt hänt under våren?? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0