snart helg !

Så är det torsdag kväll, och här sitter jag lite sliten och trött. Men imorron är det FREDAG! Det är nog min favoritdag. Det går lite lättare att ta sig ur sängen, kaffet smakar lite godare till frukosten,  och visst står det lite roligare nyheter i tidningen?  Idag har det varit en ganska vanlig dag på jobbet. Fick ihop ett par sopsäckar idag också. Så här på torsdagar brukar jag fösöka hinna med lite "finlir", såsom att putsa fönster, dammsuga entre´mattorna, hämta toapapper och pappershanddukar från förrådet så det finns tillräckligt inför helgen. Idrottshallen kommer att vara full av folk i helgen eftersom det är handbollsmatcher från fredag till söndag. Ni kan väl skänka mej en tanke på måndag morgon, när jag kommer till jobbet för att städa efter alla dessa människor. Jag blir alldeles matt ibland när jag ser hur folk beter sej .Alla verkar ha glömt bort vad en papperskorg är t.ex. I duscharna har man roat sej med att spruta ut innehållet i sina schampoflaskor på väggarna, tak och golv. Vet ni hur mycket det skummar när man försöker spola rent ? De som snusar passar på att spotta ut det på närmsta vägg eller klämma fast den på spegeln i omklädningsrummet. Det är sådant här beteende som gör att man inte gillar sitt jobb så himla mycket. Förstår inte varför folk ska behöva bära sig så korkat åt, vore snällt om nån kunde hjälpa mej att förstå. Tycker man det är helt OK att glömma allt vad hänsyn och respekt är för att man befinner sig på ett offentligt ställe?  Skämmas borde dom göra.  Jag kan bara hoppas att det blir bättre. Imorgon fredag alltså, då ska jag ligga på sofflocket hela kvällen och bara njuta. Hoppas Ni också får en skön helg nu.Städfri. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0