lön för mödan

Idag får vi lön, och dessutom är det långlördag i morgon i stan. Är detta en kombination som är bra, eller ? Man känner ju glädje över att det äntligen är avlöningsdag, och man tänker "att det vore trevligt med en tur till stan imorron, nu kan jag ju köpa den där vårjackan". Men, då poppar förstås det där dåliga samvetet fram och ska förstöra alltihop och försöker tala förstånd med en.
Ibland funkar det inte. Jag har gjort mer än 1 impulsköp, kan jag väl erkänna. Ibland har jag långa diskussioner med mej själv, om något jag vill köpa, men som jag kanske inte egentligen behöver. Jag får jobba hårt för att övertala mej själv många gånger,säjer att "unna dej nu det här"! 
Ibland måste vi väl få unna oss något litet extra? 
De där snygga svarta skorna t.ex, som jag köpte på rean. ( min dotter kallar förövrigt dem för "häx-skorna"). De gjorde mej väldigt glad den gången jag köpte dem, och jag tycker om att vara glad.
Så, iväg och unnar Er något extra.
Vi kanske ses....

Tänkvärt: "Det är dyrt, att ha dålig ekonomi"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0