glädjeämnen

Man kan ju lätt tro att vara städerska är inget kul alls. Fel. Det kan vara riktigt roligt ibland. Roligt blir det bl.a när man får lite positiv feedback av människorna man träffar i jobbet.  Det finns flera stycken i min närhet som underlättar min arbetsdag både fysiskt och psykiskt, och det bidrar ju i sig att man gör ett bättre jobb också. 
Jag har jättebra kontakt med idrottslärarna bl.a. Vi brukar fika ihop en gång i veckan och pratar av oss om allt, riktigt trevligt. Sedan har jag  vaktmästare som brukar  "titta till mej" nästan dagligen, väldigt gullig och trevlig sådan. Det finns alltid en hjälpande hand om man skulle behöva det, och det är ju tryggt att känna.
Igår hade jag lönesamtal med chefen. Det var väl som vanligt - ingen större glädjechock. Men man får väl vara glad för det lilla... Men nog tycker man att vi är värda mer, både i pengar och status. För hur skulle någon överhuvudtaget kunna vara på någon arbetsplats alls, om inte vi fanns?? Men det finns ju som sagt glädjeämnen, som tur är, och det är väl det som gör att man orkar med sitt jobb vissa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0