arbetsuppgifter

En sak som jag inte tagit upp här ännu, är att jag förutom att fungera som lokalvårdare, även är ass.samordnare ( tror ialla fall att jag får kalla mej det.....) 
Jag har ansvar för vikarie-tillsättning vid sjukdom eller annan frånvaro. Det innebär ju att jag dels tar emot sjukanmälningar och dels att jag då ska tillsätta vikarie om det finns behov för det, och det är det ju om det gäller mer än 1 dag.
Det här är inte en helt enkel uppgift alltid. Det hade kunnat vara det, om man hade haft ett gäng vikarier som bara satt och väntade på att man ska ringa. Så är ju inte fallet, tyvärr. 
Nej, ibland blir det en "jakt" som kan pågå i flera timmar, men ibland kan det också lösa sej på en kvart. Men riktigt knepigt kan det bli, när flera stycken är sjuka/lediga samtidigt. Då blir det ett jättepussel att lägga.
Man kan bli lite "svett i pälsen" då, för jag har ju mina egna arbetsuppgifter som ska skötas också. Men, jag gillar ju utmaningar.....
Det är ju så för alla också att det finns dåliga dagar och det finns bra dagar.
Idag har det varit en bra dag. 
Något tänkvärt: "Är chefen borta i en vecka, märks det knappt. Är städpersonalen borta en dag, blir det kaos" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0