vilket drag!

Idag kom Kent med en ny moped som jag fick provköra, det var jättekul!!
Den påminde faktiskt  lite om en permobil, kändes lite lustigt först, men  herregud vad snabb den var! Det var nästan så att en hjälm inte hade varit helt fel.... men jag är glad att jag inte måste ha det, måste ju tänka på frisyren.........
Jag övertalade t.o.m idrottslärarna att provköra den, de gillade den skarpt också! Så nu har jag ringt chiefen och bett om att få köpa in den snarast möjligt, och det lät inte alls omöjligt.

Det märks i skolan att sommarlovet börjar snart nu . Det är lite rörigt överallt, både hemma och på jobbet. Det är mycket ute-aktiviteter, fotbollsturneringar och utflykter om vartannat. Sen har jag ju min lille student som har ett hektiskt liv just nu. I tisdags kväll satt jag och sydde ihop maskerad-utstyrsel tills klockan var över 22, eftersom det var skattjakt på onsdagen, och det bestämdes i sista sekund vad de skulle klä ut sej till.

Nu när det mesta är fixat för skolavslutning, vad gäller kläder, skor och arrangemang hit o dit, är det bara vädret man är osäker på. Men det kan vi ju inte påverka, så det är väl bara att hoppas på det bästa.

Dagens ord: "Vädret uppfanns av Gud för att motbevisa meteorologerna...."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0