tillbaka

Ja,nu är jag tillbaka igen på min gamla vanliga arbetsplats. Det känns bra!  Nu vet jag precis vad som gäller och hur det ska vara, arbetet går nästan av sej självt., inga tveksamheter utan här kan jag ösa järnet.......
Jag tror faktiskt att jag trivs väldigt bra på "min" idrottshall.

Pratade en stund med några jobbarkompisar tidigare i dag, de storstädar  i skollokalerna, klassrum m.m. De verkade mer eller mindre svimmfärdiga när jag träffade dem. Det visade sej att ventilationen  är avstängd!!  Det har man troligen gjort av besparingstvång. Men hallå!!   Skolan är visserligen stängd, men vi är ju fortfarande kvar och jobbar i samma lokaler, behöver vi ingen luft, eller??
Jag skulle vilja prata med den kommundirektör som frivilligt sitter och jobbar på sitt tjänsterum, utan någon ventilation.
Jag tror inte det finns någon sådan.
Nu är det ju så att vi sitter ju inte stilla heller, utan vi har ju ett väldigt fysiskt arbete. Vi blir varma och svettiga i pälsen kan jag lova, och ute är det just nu 25 plusgrader och skolan har många fönster som släpper in solvärmen.....
Vem /vad tar emot oss om vi svimmar av?? En bordskant, ett hårt stengolv....... Nu får vi ju verkligen hoppas och tro att det inte kommer att hända, men risken finns ju.  Besparingar i all ära, men nog hade lite förnuft varit på sin plats här, det finns andra saker att spara in på....

Dagens ord: "En del människor är så snåla, att
                         de inte skänker någon en tanke....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0