lättad

Idag har det varit betydligare behagligare att jobba, inte sån tryckande värme som igår, fast ändå varmt. Jag träffade chiefen idag och hade ett snack med honom om sommarens stora plåga - storstädningen.
Diskussionen löste väl inte alla mina problem, men en bit på vägen. Jag tycker det är viktigt att han får höra hur man har det och försöker förstå att det inte alltid är så lätt jobb det här, varken på det ena eller andra sättet.
Det är ju många gånger så att vår planering inte alls håller, för att andra har planerat galet, t.ex hantverkare som ska göra vid något, vid precis samma tid som vi planerat in vårt jobb.
Då kan man hålla sej för skratt.....
Då får man vara flexibel utav bara tusan, fast man inte alls vill vara det just då.

Jag har i stora drag gjort klar min planering idag, så nu gäller det att hålla alla tummarna för att det klaffar. Det är lätt att vara tidsoptimist, fast har man nu gjort det här några gånger, har man ju haft tillfälle att lära sej av sina misstag.....
För det är ju av dem man lär sej, har jag hört....

Dagens ord: " Att planera är att flytta framtiden till nutiden
                          så att man kan göra något åt den...."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0