flugskit o dammråttor

Vad jag har dammat och tvättat bort flugskit denna dag, flängt upp och ner på stolar och bord, hasat möbler hit o dit, dammat armaturer o taklister. Kort sagt : jag har varit förbannat duktig. Så nu är jag ganska trött.
Det har varit kanonväder ute idag, tyckte solen sken lite väl retfullt.... bara för det är måndag såklart. Men jag var väl inte sämre än att jag först intog min frukost utomhus. När det var dags för lunch senare, så flyttade jag även då utomhus och
njöt en stund då också.
Jag t.o.m la mej ner på träbänken ett tag och låg och såg upp på den klarblå himlen, såg måsarna sväva omkring där uppe så bekymmersfria. Det var lätt att tycka lite synd om sej själv där en stund, och det tog emot att behöva resa sej upp och återgå till dammråttorna och flugskitarna.
Men nu är man ju den man är, och det är bara att spotta i nävarna och sätta igång igen......

Dagens ord: "Arbete är det mest fantastiska som finns
                         här i världen
                         Så vi bör alltid spara en del till morgondagen...."

Ha det gött !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0