sista lediga veckan

Ja, så är snart den efterlängtade semestern slut... Man börjar fundera på jobbet lite smått igen. Fast de tankarna ska jag erkänna, har jag haft lite då o då. Jag har varit inne o jobbat lite extra under semestern, så helt avkopplat har det inte varit.

Men när man sitter så här med facit i hand, så tänker man "var det så här min semester skulle bli?". Jag som tänkte ligga där i solen o läsa, lyssna på musik, inte göra många knop alls....  Visst,, vid nått enstaka tillfälle har det ju hänt, men varför är det så svårt att "bara vara". Fast solen har ju varit lite frånvarande, och ligga ute i regnet är ju inte lika skönt.....
Jag har illa fall tillbringat en hel vecka hemma i småland och umgåtts med föräldrarna och syskonen. Mycket trevligt. Gjorde bl.a en utflykt till Öhr, ett underbart litet ställe med gammaldags kaffestuga, vackert växthus med jättefina växter och en helt bedårande affär med småpryttlar..... Har även gjort loppisbesök, köpte en massa udda små glas, jag är väldigt förtjust i glas, helst med fot på.  
Jag har lärt mej göra Frozen strawberry Margarita, och det var ju extra läckert att dricka den ur mina fina ny/gamla glas! Den drinken har jag länge velat  lära mej att göra, och nu i sommar blev det äntligen av, och den är GOD!

Nu blev jag ju sugen på en .
Jag går och gör en nu..
Skål!

Dagens :-)  "Alkohol må var människans värsta fiende,
                       men bibeln säger att man ska älska sin fiende"

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0