lite tomt och ensamt idag

Måndag, och första dagen på påsklovet för alla elever.
Väldigt tyst var det på min arbetsplats idag!

Eftersom det är just så tomt denna veckan, passar jag på att göra lite sånt som är svårt att göra eller hinna med en vanlig arbetsdag.T.ex städa hallarna lite extra, mycket tuggummi och handbollsklister som  behöver lite extra tid för att få bort. 
Duscharna, behöver lite extra omsorg då och då också. Där passar jag på att använda avkalkingsmedel på golv, väggar och blandare. Det är ett himla blaskande med vatten, man får inte vara rädd för att blöta ner sej lite. Kan vara klokt att ha med sej extrakläder. Det hade jag inte idag (glömsk igen), men jag klarade mej utan denna gång.

Det kan kännas lite ensamt att jobba själv såna här dagar, men det kan vara väldigt skönt också. Jag kan hålla min egen takt och vet precis vad som är gjort, eller inte gjort. Jag har ingen annan att skylla på, om det är något som blir galet.
Det finns ju både för- och nackdelar med det mesta här i livet.

Imorgon gör jag en tur till stan med mina jobbarkompisar. Det är dags att få handla lite nya arbetskläder/arbetsskor. Hoppas det finns något som passar.

Tänkvärt "Den som inte kan styra sin tid
                  kan inte styra något annat heller"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0