det är mycket nu

Efter en solig men något sval helg, är man då tillbaka i selen igen. Fastän att solen skiner så vackert och inbjudande, har den ju den effekten att man just nu ser hur skitiga alla fönster och alla glasdörrar är.....  Här måste putsas. Jag har en hel del fönster och dörrar som ska gås över, och när man väl hunnit över alla, är det dags att börja om, typ.
Ibland funderar man ju över vad det är för jobb man har egentligen.... För man blir ju aldrig färdig med sitt jobb, det bara börjar om hela tiden..... och inte kan man ta med sej lite jobb hem heller, för att komma ikapp om man måste det.

Tiden rusar iväg nu tycker jag. Det ska planeras studentfest och skolavslutning, det ska handlas kläder och skor, och vad ska vi äta och dricka??
Försöker få iväg min egen student därhemma att inhandla en kostym snarast, men han är lite motsträvig den lille rackaren. Men jag ger mej inte jag heller i första taget.

Tröstar mej med orden: "Man hinner med nästan hur mycket som helst,
                                              om man bara inte gör sig någon brådska"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0