dålig stil

Idag på morgonen blev jag milt sagt jättearg. Nej, jag blev riktigt förbannad faktiskt.  Det såg ut som en jordbävning dragit fram i omklädningsrummen. Det berodde på att våra 9:or skulle fotograferas inför skolavslutningen, och då hör det till att de klär ut sej till både det ena och det andra. Kul grej, men de här tonåringarna tänker ju inte längre än vad näsan räcker. När de var klara med fotograferingen och allt, ja då slänger man bara sina grejor, använder sminket till att kladda ner både toastolar, väggar och golv. Det låg tejp, lösbröst, pizzakartonger, läskflaskor, fetvadd,vattenfärger, färgpennor.m.m. överallt.
När ska skolpersonalen fatta att det inte går att släppa dessa yrmösssor vind för våg ?

Jag blir så trött.

De måste ha tillsyn hela tiden, det är ju tydligt.
Så kommer lilla jag då nästa morgon och håller på att få hjärnblödning när jag ser förödelsen. Men vem bryr sej?
Jag ringde upp rektorn och sa mitt hjärtas mening. Han ville skicka  folk att hjälpa till att städa, men se det var ju för sent då..... jag hade ju vid det laget tagit hand om skiten ,eftersom det måste vara färdigt tills lektionerna börjar.
Fan, vilken början på dagen.

Med denna start kunde ju inte dagen bli sämre, och det blev den inte heller. Den blev riktigt bra till slut, trots allt och tack vare att det finns folk som uppskattar det man gör. De är inte många men de finns därute......


Tänkvärt  idag: " Det fattas beslutsfattare som fattar
                              vilka beslut de fattar"

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0