snålt

Ännu ett möte avklarat då, som man undrar över om det egentligen var nån större mening med att ha... Den känslan har man ju tyvärr ofta. Varför har man möten om man ändå inte kan komma fram till nått beslut i någon av de frågor som tas upp ? Nä, istället kommer det fram nya frågor o problem.
Så blir det så här istället, att man "tar med sej frågan" och så ska vi boka in ett nytt datum för ett nytt möte....  Jäkla ekorrhjul.
Vi vill ha lite målarfärg till väggarna, och kanske till läktaren också som är helt nersliten. Jag visade runt det här mötesdeltagarna i de värst drabbade omklädningsrummen o det blev väl ett ojande o alla var rörande eniga om att det behövs fräschas upp ! Det är oerhört frustrerande att det inte går att få ordentligt rent, försöker man sej på att tvätta väggarna, följer målarfärgen också med o det ser ännu värre ut... Men det finns ju vissa personer som tror att man är nån j-la fé som kan vifta med sitt spö o få det skinande rent.. Problemet är ju också att det aldrig finns några pengar till underhåll. Men att inte ha gjort nått underhåll i stort sett sedan den här hallen byggdes är ju helt sanslöst, snålt är det ! Det är väl heller inte helt ekonomiskt att helt avstå från att underhålla en byggnad, det måste väl tas något ansvar av någon...
Jag kan tala om att hade jag varit en fé och haft ett spö, så hade jag inte trollat bort skiten på väggarna, jag hade trollat bort nån helt annan "skit"....

Dagens :) "du kan inte undgå morgondagens ansvar
                 genom att undvika det idag..."

Ha det så gött !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0